סקר המועצה לצרכנות מגלה עוד כי רק אחד מכל 5 ישראלים יכול להרשות לעצמו לרכוש ביטוח רפואי פרטי הכולל תרופות מצילות חיים וניתוחים בחו"ל.
מהסקר עולים נתונים מדאיגים לגבי רמת הידע של הציבור ביחס לזכויות הרפואיות המגיעות לו הן מהמערכת הציבורית והן מהביטוחים משלימים בקופת-החולים ומחוצה לה.
40% מהצרכנים המופנים לקבלת טיפול רפואי העולה כסף על-ידי גורם מקצועי של קופת-החולים, לא ביררו האם השירות יכול להינתן באמצעות אחד הביטוחים הרפואיים אותם הם מחזיקים.
מהסקר עולה כי מרבית הצרכנים לא יודעים היכן אפשר לבדוק מהם זכויותיהם, ולא יודעים כי קיימות חלופות. יש לציין כי לא מדובר בסכומים זניחים, שכן עלות הטיפול הרפואי עשויה להגיע לכמה אלפי שקלים.
מהסקר עולה כי גם אם ל-75% מהציבור יש ביטוחים רפואיים נוספים מעבר לסל השירותים הבסיסי, קיימת חוסר בהירות בבחירת השירותים הרפואיים באופן מושכל. הסיבות הנפוצות לבחירת ביטוח מסוים הן בעקבות המלצה מחבר או כי "לכולם יש". כ-20% מהצרכנים, מגלה הסקר, כלל לא רכשו ביטוח בריאות פרטי בשל מחירו הגבוה עבורם.
מה כן מעוניין הצרכן לכלול במסגרת הביטוח הרפואי? 51% רוצים כי תרופות מצילות חיים ייכללו בביטוח, 44% מבקשים כיסוי ניתוחי הכולל ניתוחים בחו"ל, 35% מבקשים אפשרות לבחור את הרופא המנתח, 31% מעוניינים בקיצור של זמן המתנה לבדיקות, טיפולים וניתוחים, 21% מעוניינים בקבלת חוות-דעת שנייה, ו-21% מהציבור מעוניין בכל הגורמים לעיל באותה מידה.
חזרה למעלה